Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kunderna kritiska – en kapprustning mellan byråer och marknadsavdelningar

Kunderna kritiska – en kapprustning mellan byråer och marknadsavdelningar

Många marknadschefer är kritiska till de växande arbetsgrupperna, samtidigt bär kunderna själva ett ansvar med högre krav och långa listor av specialistroller. ✓ Så triggas utvecklingen från båda sidor. ✓ ”Puttar in nya juniora team” ✓ ”Vi blev tvungna att jobba dubbelt” ✓ Så kan marknadschefer minska kostnadskostymen.

Publicerad: 6 april 2022, 12:11

Ämnen i artikeln:

MarknadschefMichael GrimborgKampanjThomas GibsonSynsamKaperoNyheterRedaktionens val

Michael Grimborg, Emelie Friis, Karl Skoog, Kaj Johansson och Peter Lundberg.

Resumé Insikts kartläggning över 380 bidrag i Guldägget 2011-2021 visar att arbetsgrupperna växt med 65 procent över en tioårsperiod. Men också listan över kompetenser som efterfrågas har blivit mer omfattande.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.