Resumé insikt
Larmet inifrån branschen: Hälften av kreatörerna är trötta på reklam
Skaparna av reklamen är själva trötta på den. Det visar Resumés kartläggning med 101 kreatörer i branschen. Reklamarna använder adblockers och flera vill se en reglering av de mest störande formaten för att bota reklamtröttheten. ”Jag är spytrött”, säger en av dem.
Publicerad: 12 februari 2020, 16:17
Retargeting, banners och sociala medier-annonser pekas ut som de mest störande formaten.
Det här är en del av vår kartläggning kring reklamtrötthet. Läs mer här:
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.