Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Larmet inifrån branschen: Hälften av kreatörerna är trötta på reklam

Larmet inifrån branschen: Hälften av kreatörerna är trötta på reklam

Skaparna av reklamen är själva trötta på den. Det visar Resumés kartläggning med 101 kreatörer i branschen. Reklamarna använder adblockers och flera vill se en reglering av de mest störande formaten för att bota reklamtröttheten. ”Jag är spytrött”, säger en av dem.

Publicerad: 12 Februari 2020, 16:17

Ämnen i artikeln:

AdblockKreativitetSpelreklamResumé InsiktReklamtrötthetReklamSpelKartläggning

Retargeting, banners och sociala medier-annonser pekas ut som de mest störande formaten.

En blinkande banner från Ica Försäkring låter oss veta att man har jämförelsepris på allt – även försäkringar. Bet365 försöker få dig att betta på helgens matcher i Premier League.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.