Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Lekfullt designmanér ska särskilja Falksalt i hyllan

Publicerad: 1 oktober 2019, 11:35

Svenskarna är en av de mest salt-älskande länderna i världen – men saltet är en lågintresse-produkt. Hur får man en lite trist rutinprodukt att bli fin nog att stå på bordet och samtidigt inte riskera att tappa konsumenter? Falksalt har gjort resan och vinner Designindex.


Ämnen i artikeln:

Design

Uppdragsgivare: Falksalt
Byrå: Identity Works
Kommunikationsform: Förpackningsdesign
Syfte: Att med design förändra synen på salt som en bulkprodukt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Design

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.