Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Lekfullt designmanér ska särskilja Falksalt i hyllan

Publicerad: 1 Oktober 2019, 11:35

Svenskarna är en av de mest salt-älskande länderna i världen – men saltet är en lågintresse-produkt. Hur får man en lite trist rutinprodukt att bli fin nog att stå på bordet och samtidigt inte riskera att tappa konsumenter? Falksalt har gjort resan och vinner Designindex.


Ämnen i artikeln:

Design

Uppdragsgivare: Falksalt
Byrå: Identity Works
Kommunikationsform: Förpackningsdesign
Syfte: Att med design förändra synen på salt som en bulkprodukt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Design

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.