Resumé insikt
Lekfullt designmanér ska särskilja Falksalt i hyllan
Publicerad: 1 oktober 2019, 11:35
Svenskarna är en av de mest salt-älskande länderna i världen – men saltet är en lågintresse-produkt. Hur får man en lite trist rutinprodukt att bli fin nog att stå på bordet och samtidigt inte riskera att tappa konsumenter? Falksalt har gjort resan och vinner Designindex.
Ämnen i artikeln:
DesignUppdragsgivare: Falksalt
Byrå: Identity Works
Kommunikationsform: Förpackningsdesign
Syfte: Att med design förändra synen på salt som en bulkprodukt.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.