Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Les Binet om effektivitetskrisen inom kreativitet: “Vi behöver inte big data, vi behöver long data”

Publicerad: 23 Oktober 2019, 08:06

Den nya studien “Crisis in creative effectiveness” slår fast att den tidigare korrelationen mellan kreativt prisvinnande kampanjer och effektivitet har näst intill utplånats. Men vad är det som driver krisen inom kreativ effektivitet? Vi  har träffat marknadsföringsforskaren Les Binet som skyller en stor del av kollapsen på branschens besatthet av data.


“The Long and Short of It” lanserades 2013 och räknas som något av en bibel inom den globala reklambranschen. Nåja, i alla fall som en av de senaste tio årens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.