Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Les Binet om effektivitetskrisen inom kreativitet: “Vi behöver inte big data, vi behöver long data”

Publicerad: 23 Oktober 2019, 08:06

Den nya studien “Crisis in creative effectiveness” slår fast att den tidigare korrelationen mellan kreativt prisvinnande kampanjer och effektivitet har näst intill utplånats. Men vad är det som driver krisen inom kreativ effektivitet? Vi  har träffat marknadsföringsforskaren Les Binet som skyller en stor del av kollapsen på branschens besatthet av data.


“The Long and Short of It” lanserades 2013 och räknas som något av en bibel inom den globala reklambranschen. Nåja, i alla fall som en av de senaste tio årens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.