Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Les Binet om effektivitetskrisen inom kreativitet: “Vi behöver inte big data, vi behöver long data”

Publicerad: 23 oktober 2019, 08:06

Den nya studien “Crisis in creative effectiveness” slår fast att den tidigare korrelationen mellan kreativt prisvinnande kampanjer och effektivitet har näst intill utplånats. Men vad är det som driver krisen inom kreativ effektivitet? Vi  har träffat marknadsföringsforskaren Les Binet som skyller en stor del av kollapsen på branschens besatthet av data.


“The Long and Short of It” lanserades 2013 och räknas som något av en bibel inom den globala reklambranschen. Nåja, i alla fall som en av de senaste tio årens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.