söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Lockrop och snabba cash trots rekord i skuldberg – så tänjer kreditbolagens reklam på gränserna

Lockrop och snabba cash trots rekord i skuldberg – så tänjer kreditbolagens reklam på gränserna

100 miljarder kronor på tio år. Så mycket har konsumtionsbelåningen ökat i Sverige. Samtidigt visar siffror som Resumé kan presentera att pengarna som kreditbolagen lägger på reklam har chockökat under samma period. Hör det ihop? Vi har kartlagt hundratals reklamenheter – och översköljs av ett och samma budskap: Lev livet på kredit. Frågan är: Till vilket pris?

Publicerad: 20 januari 2021, 14:35

Ämnen i artikeln:

KlarnaAnyfinKonsumentverketReklamombudsmannenReklamSociala medierInfluencersInfluencer marketingGoogleFacebookBlack FridayE-handelMarknadsföringKreditmarknadsföring

Det är årets fattigaste vecka. Men genom marknadsföring i sociala medier får vi veta att vi slipper tacka nej till helgens roliga aktiviteter. Det är bara att ansöka om kredit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev