tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Lönsamheten har sjunkit markant – är reklambyrådöden stundande?

Publicerad: 22 augusti 2018, 12:23

Reklambyråernas lönsamhet sjönk från 12 till 10 procent i fjol. Det är också den enda byrådisciplinen som tappar personal.

Ämnen i artikeln:

MediebyråerDesignbyråerDigitalbyråerReklambyråerContentbyråerGunilla BerghBokslut

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


För majoriteten av byrådisciplinerna ser det mycket ljust ut. Designbyråerna ökar sin lönsamhet och får sällskap av medie- och contentbyråerna. Faktum är att ekonomin för mediebyråerna kanske ser mest ljus

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev