Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Lönsamheten har sjunkit markant – är reklambyrådöden stundande?

Publicerad: 22 Augusti 2018, 12:23

Reklambyråernas lönsamhet sjönk från 12 till 10 procent i fjol. Det är också den enda byrådisciplinen som tappar personal.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGunilla BerghBokslutDesignbyråerContentbyråerMediebyråerDigitalbyråer

För majoriteten av byrådisciplinerna ser det mycket ljust ut. Designbyråerna ökar sin lönsamhet och får sällskap av medie- och contentbyråerna. Faktum är att ekonomin för mediebyråerna kanske ser mest ljus

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.