lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Foto: Christine Olsson/TT / mybaitshop

M riktar sig till Hemnet-intresserade, V till rollspelare och C undviker traktorpulling – här är partiernas udda målgrupper

I Facebook Ads Manager kan partierna rikta sina annonser. Vissa är självklara – att Miljöpartiet vänder sig till klimatintresserade och att Liberalerna riktar annonser mot skolan. Men listan rymmer också en hel del överraskningar. ✓ Vänsterpartiet säger nej till vinprovning ✓ Moderaterna satsar på aktier och lyxbilar ✓ Experten tror partierna skulle kunna göra bättre ifrån sig: ”Annonseringen är ganska basic.”

Publicerad: 7 september 2022, 11:00

Alicia Price

alicia.price@resume.se

Kristdemokraternas digitala annonser syns för målgrupper som intresserar sig för båtliv, villa, köttdjur och motorfordon. Socialdemokraterna riktar sig till personer med en magisterexamen eller som studerar på en forskarutbildning. Vänsterpartiet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Facebook annonseringNyheterInsiktFacebookSocialdemokraternaModeraternaSverigedemokraternaKristdemokraternaCenterpartietLiberalernaVänsterpartietMiljöpartiet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev