Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Foto: Christine Olsson/TT / mybaitshop

M riktar sig till Hemnet-intresserade, V till rollspelare och C undviker traktorpulling – här är partiernas udda målgrupper

I Facebook Ads Manager kan partierna rikta sina annonser. Vissa är självklara – att Miljöpartiet vänder sig till klimatintresserade och att Liberalerna riktar annonser mot skolan. Men listan rymmer också en hel del överraskningar. ✓ Vänsterpartiet säger nej till vinprovning ✓ Moderaterna satsar på aktier och lyxbilar ✓ Experten tror partierna skulle kunna göra bättre ifrån sig: ”Annonseringen är ganska basic.”

Publicerad: 7 september 2022, 11:00

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Kristdemokraternas digitala annonser syns för målgrupper som intresserar sig för båtliv, villa, köttdjur och motorfordon. Socialdemokraterna riktar sig till personer med en magisterexamen eller som studerar på en forskarutbildning. Vänsterpartiet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

FacebookFacebook annonseringSocialdemokraternaModeraternaSverigedemokraternaKristdemokraternaCenterpartietLiberalernaVänsterpartietMiljöpartietNyheterInsikt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.