Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Målgrupp, strategi och kreativitet – så använder de verktygslådan från reklambranschen för att bygga bolag

Målgrupp, strategi och kreativitet – så använder de verktygslådan från reklambranschen för att bygga bolag

Med 80 års samlad erfarenhet från kommunikationsbranschen har de skapat varumärken som brutit ny mark inom cirkulär inredning, hudvård, ridkläder och klimatomställning. För Resumé Insikt berättar grundarna av Superfront, Moss & Noor, Yagya och Doconomy hur de använt erfarenheten som marknadsförare i strategin för sina bolag. ✓ Största hindren på resan. ✓ Underleverantören kopierade designen. ✓ ”Låter kreativitet stå i centrum” ✓ Blev uppköpt av börsnoterad köksjätte. ✓ Stenhårda domen över byråvärlden: ”kukmätartävling”.

Publicerad: 20 april 2022, 12:55

Ämnen i artikeln:

DoconomyFNMathias WikströmJohan PihlMonica BornTom FluméMoss & Noor

Monica Born (Superfront), Mathias Wikström och Johan Pihl (Doconomy), Tim Flumé (Moss & Noor) och Emelie Jinhee Johnsson (Yagya).

De senaste åren har Resumé rapporterat om hur en rad svenska kreatörer, strateger och affärsutvecklare lämnat byråsidan för att bygga egna bolag inom en rad olika sektorer. Efter att ha

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.