Resumé insikt
Marknadschefer – ni behöver en 5-kronorskorv
”Det är synd att inte fler marknadschefer får ansvara för affärsutvecklingen,” skriver Erik Modig i en krönika om marknadschefer som oroar sig för – eller inte ens sneglar mot – konkurrenterna.
Publicerad: 24 maj 2023, 11:24
Erik Modig skriver om hur varumärken kan utmana sin branschs affärsstrategi – om marknadschefen bara får lite friare tyglar.
Foto: Vilhelm Stokstad/TT Illustration: Tom Fägrell
Jag träffade just en uppgiven marknadschef. Anledningen var att en konkurrent helt enkelt kapat marginalen på deras storsäljare till näst intill noll. Vad skulle de göra när de oavsett var
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.