Resumé insikt
Märkningen är “blingbling – för att dra till sig ögat”
Är det bara ännu ett marknadsföringsknep på bekostnad av konsumenterna? Ett varumärke dumpar etablerade märkningar för sin egen. Ett annat kallar märkningen för ”bling bling” och förstår varför konsumenterna blir förvirrade. Här är Marabous, Kappahls och Orkla Foods tankar bakom hållbarhetsmärkningen.
Publicerad: 25 augusti 2021, 10:26
Marabou, Orkla och Kappahl berättar om sina hållbarhetsmärkningar. Foto: Montage
Det är inte speciellt svårt att hitta till varumärkens hållbarhetsmanifest i dessa tider – det finns praktiskt taget alltid en flik på sajten som presenterar några valda ord om arbetet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.