Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Märkningen är “blingbling – för att dra till sig ögat”

Märkningen är “blingbling – för att dra till sig ögat”

Är det bara ännu ett marknadsföringsknep på bekostnad av konsumenterna? Ett varumärke dumpar etablerade märkningar för sin egen. Ett annat kallar märkningen för ”bling bling” och förstår varför konsumenterna blir förvirrade. Här är Marabous, Kappahls och Orkla Foods tankar bakom hållbarhetsmärkningen.

Publicerad: 25 augusti 2021, 10:26

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktVarumärkenKappahlMarabouOrklaMarknadsföringHållbarhetHållbarhetsmärkningar

Marabou, Orkla och Kappahl berättar om sina hållbarhetsmärkningar.

Foto: Montage

Det är inte speciellt svårt att hitta till varumärkens hållbarhetsmanifest i dessa tider – det finns praktiskt taget alltid en flik på sajten som presenterar några valda ord om arbetet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News