Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Maskulina personer är mindre ansvarstagande – så når du dem med marknadsföring

Maskulina personer är mindre ansvarstagande – så når du dem med marknadsföring

Att vara ansvarstagande och hållbar anses vara feminint och således det motsatta till maskulint och macho. Därför är det svårare för varumärken att få maskulina personer att konsumera hållbart. Forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard visar hur man kan tänka för nå fram till dessa kunder.

Publicerad: 21 Oktober 2020, 13:51

Ämnen i artikeln:

Erik ModigMartin SöndergaardReklamFörsäljning

Erik Modig och Martin Söndergaard.

Tittar man på övergripande data internationellt ser man att kvinnor i genomsnitt beter sig på ett mer ansvarstagande sätt jämfört med män. Detta kan handla om såväl andelen kött som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.