Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Mäta, mäta och mäta – så får marknadschefen vd:ns öra

Mäta, mäta och mäta – så får marknadschefen vd:ns öra

Alla typer av managers – oavsett om prefixet är content, SoMe, pr, CSR eller programmatic – plockar fram siffror som visar på just deras verksamhets framgång. Det leder lätt till suboptimering. Så hur ska marknadschefen botanisera i den djungel som det innebär att välja rätt KPI:er? Det är inte bara knäckfrågan för att få bang for the bucks utan också för att företagsledningen ska förstå: Ja, marknadsföring är viktigt för att driva affärsvärde.

Publicerad: 3 februari 2021, 10:36

Ämnen i artikeln:

Mats RönneFredrik HallbergHanna RiberdahlNiklas BondessonKPIByron Sharp

Foto: sunanman

Nästa vecka utses vinnarna i 100-Wattaren där byråer tävlar om någon slags uppmätt effekt av sin kommunikation. I år har det mätts mer än någonsin. Eller i vilket fall har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News