Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Mats Georgson: Förklaringen till en framgångskampanj kan vara dold – lär dig fundera på vad som inte mäts

Mats Georgson: Förklaringen till en framgångskampanj kan vara dold – lär dig fundera på vad som inte mäts

Förklaringen till varför en viss kampanj gått bra kan vara höljt i dunkel. Resumé Insikts krönikör Mats Georgson uppmanar sina kolleger att inte bara ställa sig frågan om man uppnått önskad effekt, utan även hur och varför. ”Många av de bästa planningjobben har handlat om att identifiera osynliga hinder för att sedan kringgå dem.”

Publicerad: 27 oktober 2021, 08:02

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktMats GeorgsonVarumärkenVarumärkesbyggandeVarumärke

Mats Georgson skriver analyser i Resumé Insikt en gång i månaden.

Illustration: Tom Fägrell

Hur funkar kommunikation egentligen? Frågar du den flerfaldige guldäggsvinnaren Peter Kandimaa svarar han: ”Ingen vet. I alla fall ingen i branschen, för den som visste skulle vara på en paradisstrand

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.