Resumé insikt
Mats Georgson: Framgången är en omöglighet för Burger King
Mats Georgson: Framgången är en omöglighet för Burger King
Även Guldägg kan ruttna. Det konstaterar Resumé Insikts krönikör Mats Georgson efter att ha undersökt hur Burger Kings varumärke har utvecklats efter den i tävlingssammanhang stora megahiten The Moldy Whopper.
Publicerad: 8 juni 2021, 07:29
Mats Georgson är återkommande krönikör i Resumé Insikt, varumärkeskonsult och doktor i marknadskommunikation.
Inuti den här krassa strategen bor en romantiker, en kreatörssjäl som vill att den som gör något oväntat och modigt ska belönas för det rikligen. Burger King vann storslam –
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.