Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Mats Georgson: Framgången är en omöglighet för Burger King

Mats Georgson: Framgången är en omöglighet för Burger King

Även Guldägg kan ruttna. Det konstaterar Resumé Insikts krönikör Mats Georgson efter att ha undersökt hur Burger Kings varumärke har utvecklats efter den i tävlingssammanhang stora megahiten The Moldy Whopper.

Publicerad: 8 juni 2021, 07:29

Ämnen i artikeln:

Mats GeorgsonBurger KingIngo

Mats Georgson är återkommande krönikör i Resumé Insikt, varumärkeskonsult och doktor i marknadskommunikation.

Inuti den här krassa strategen bor en romantiker, en kreatörssjäl som vill att den som gör något oväntat och modigt ska belönas för det rikligen. Burger King vann storslam –

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News