Resumé insikt
Mats Georgson: Funkar influencer-marknadsföring?
Resumé Insikts krönikör granskar influencers som marknadsföringsmetod genom att titta på fem studier på området: "Forskningen visar på att mottagaren är överraskande vaken – det mesta av effekten verkar komma från rationell och aktiv bearbetning".
Publicerad: 3 maj 2023, 11:19
Resumé Insikts krönikör Mats Georgson: "Förmodligen använder man influencers bättre om man berättar lite djupare om ett varumärke"
På nittiotalet doktorerade jag, och en av doktoranderna, Tom, var en cool New Yorker som låg några år före mig i programmet. När jag frågade honom vad han skulle göra
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.