Resumé insikt
Måttfullhet problematiskt – spelbolagen förstår inte själva
Publicerad: 30 januari 2019, 10:30
Måttfullhet i spelreklam är en tolkningsfråga innan praxis kommer och spelbolagen fortsätter som vanligt. Är systemet sönder? Hur tänker KO och spelbolagen själva?
Trots att måttfullhet i spelreklam infördes i Lotterilagen i januari 2017 vet inte spelbolagen exakt hur de ska följa det. Innan praxis kommer har vissa valt att fortsätta som vanligt
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.