tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Måttfullhet problematiskt – spelbolagen förstår inte själva

Publicerad: 30 januari 2019, 10:30

Måttfullhet i spelreklam är en tolkningsfråga innan praxis kommer och spelbolagen fortsätter som vanligt. Är systemet sönder? Hur tänker KO och spelbolagen själva?

Ämnen i artikeln:

SpelbolagSpelSpelreklamNinja CasinoPafMarknadsföringReklam

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Trots att måttfullhet i spelreklam infördes i Lotterilagen i januari 2017 vet inte spelbolagen exakt hur de ska följa det. Innan praxis kommer har vissa valt att fortsätta som vanligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev