Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Måttfullhet problematiskt – spelbolagen förstår inte själva

Publicerad: 30 Januari 2019, 10:30

Måttfullhet i spelreklam är en tolkningsfråga innan praxis kommer och spelbolagen fortsätter som vanligt. Är systemet sönder? Hur tänker KO och spelbolagen själva?


Ämnen i artikeln:

Ninja CasinoSpelbolagSpelreklamMarknadsföringReklamSpelPaf

Trots att måttfullhet i spelreklam infördes i Lotterilagen i januari 2017 vet inte spelbolagen exakt hur de ska följa det. Innan praxis kommer har vissa valt att fortsätta som vanligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.