Resumé insikt
Max: Risken finns att begreppet kan användas felaktigt
Publicerad: 14 mars 2019, 08:51
Max är pionjär – en av de första aktörerna i världen som hävdar sig vara klimatpositiv i sin marknadsföring. Detta trots att det inte finns någon standard för begreppet. Nu tar de med sig flera i den gröna vågen.
– Klart risken finns att begreppet kan användas felaktigt, säger Kaj Török, informations- och hållbarhetsansvarig på Max.
Max och festivalen Way Out West gick i somras ut och deklarerade att de nu är klimatpositiva. Förutom dem finns det – oss veterligen – bara ett australiskt bildelningsföretag som
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.