Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Max: Risken finns att begreppet kan användas felaktigt

Publicerad: 14 Mars 2019, 08:51

Max är pionjär – en av de första aktörerna i världen som hävdar sig vara klimatpositiv i sin marknadsföring. Detta trots att det inte finns någon standard för begreppet. Nu tar de med sig flera i den gröna vågen. – Klart risken finns att begreppet kan användas felaktigt, säger Kaj Török, informations- och hållbarhetsansvarig på Max.


Max och festivalen Way Out West gick i somras ut och deklarerade att de nu är klimatpositiva. Förutom dem finns det – oss veterligen – bara ett australiskt bildelningsföretag som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.