fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Max: Risken finns att begreppet kan användas felaktigt

Publicerad: 14 mars 2019, 08:51

Max är pionjär – en av de första aktörerna i världen som hävdar sig vara klimatpositiv i sin marknadsföring. Detta trots att det inte finns någon standard för begreppet. Nu tar de med sig flera i den gröna vågen.
– Klart risken finns att begreppet kan användas felaktigt, säger Kaj Török, informations- och hållbarhetsansvarig på Max.


JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Max och festivalen Way Out West gick i somras ut och deklarerade att de nu är klimatpositiva. Förutom dem finns det – oss veterligen – bara ett australiskt bildelningsföretag som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev