Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Medarbetaren kan bidra till influencer marketing 3.0 – framgångshistorierna och fallet som ledde till avsked

Medarbetaren kan bidra till influencer marketing 3.0 – framgångshistorierna och fallet som ledde till avsked

De har potential att skapa enorm närhet till kunderna. Den kommersiella möjligheten går inte heller att blunda för. Faktum är att budskap som medarbetare lägger ut i sociala medier har över 500 procent högre räckvidd än information som kommer från ett varumärke. Vi djupdyker i fenomenet medarbetarinfluencers och hittar bland andra Pinchos, Maskintjänst och SAS vars anställda lockar hundratusentals följare.
✓ Detta innebär trenden för företagen ✓ Så kan du lära av hur företagens medarbetare jobbar med sociala medier ✓ Fallet som lockat en miljon följare ✓ Konflikterna som kan leda till avsked.

Publicerad: 24 november 2021, 13:31

Ämnen i artikeln:

SASPinchosReklammärkningResumé InsiktEmployer BrandingSociala medier

Pinchosjohanna, Angelica Larsson och Björn Lundström har alla blivit influencers för sina varumärken.

Att få medarbetarna att genuint älska det du gör och marknadsföra dig självmant, är inte det alla företags mål, så säg? Medarbetarinfluencers kan vara en riktig guldgruva – om man

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.