Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Mediebyråerna växer i takt med programmatic – siffrorna visar sambandet

Publicerad: 24 Augusti 2018, 11:53

Mellan åren 2013 och 2017 har mediebyråernas lönsamhet ökat markant. Nu visar det sig att investeringarna i programmatic följer samma kurva. Men mediebyråerna ställer sig helt oförstående till sambandet.


Ämnen i artikeln:

MindshareBokslutProgrammaticAdon

Programmatiska köp tog fart ordentligt mellan åren 2015 och 2016. Enligt siffror från IRM dubblades investeringarna i programmatiskt under den perioden för att sedan omsätta nästan 1,4 miljarder kronor på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.