Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Mediebyråns verklighet – affärsmodellen som gick sönder

Publicerad: 14 Januari 2019, 09:00

Affärsmodellen mellan annonsörer och mediebyråer är trasig. Den bör inte lagas. Den bör skrotas och ersättas av en helt ny, skriver MEC:s tidigare vd Daniel Collin. Det här är berättelsen om mediebyråns verklighet och hur det kom sig att affärsmodellen gick sönder.


Ämnen i artikeln:

Byråer

Den här texten om mediebyråernas affärsmodell är ämnad att i stora drag förklara hur det en gång började och varför det sen blev som det blev. Det finns ytterligare många detaljer man kan komplettera artikeln med. En del har jag valt bort för att texten inte ska bli för lång, en del har jag säkert missat att fånga upp. Min förhoppning är att den ska belysa att det varken är mediebyråernas eller annonsörernas fel att man är där man är i sin affärsrelation. Och att den kanske någonstans blir ett frö till ett samtal om en nystart mellan en annonsör och en mediebyrå, med en helt annan affärsmodell.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.