Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Medierådgivarna: “Fler annonsörer är lika med mindre effekt”

Publicerad: 9 Maj 2018, 12:05

Trovärdighet är influencers valuta och annonsörer är ute efter relationen till deras följare. Men hur tillförlitligt blir det när hälften av inläggen innehåller varumärken? Resumé Insikt har gjort en granskning som visar på en inflation av företag i flödet.


Ämnen i artikeln:

InfluencernätverkInfluencerInfluencersAmanda Oxell

Resumé Insikt har granskat 3 169 inlägg hos 50 av Sveriges influencers och kommit fram till att 51 procent av inläggen taggar, länkar till eller är sponsrade av olika varumärken.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.