Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Medierådgivarna kräver: redovisa autostarterna

Publicerad: 7 juni 2018, 13:44

Mediebyråerna kritiserar publicisterna för sina autostarter och bristen på sätt att mäta synlighet för att säkerställa att annonsören får vad den betalar för. – Varumärkena når ingen awareness, säger Patrick Wallin, mediechef på Mediacom.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet TVTero Marjamäki

Du klickar på en artikel. Tv-spelaren kör igång automatiskt och förminskas i högerspalten för att sen följa scrollningens rörelser. Längre ner i artikeln kör ännu en autostart igång – med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.