Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Medieval fake news - när annonsörer blir troll

Publicerad: 23 februari 2017, 13:35

Filmbolaget 20th Century Fox blev ett trollbolag när de kampanjade för nya "A Cure for Wellness".


Den senaste veckan har vi kunnat läsa om hur "fake news" om Sverige snappas upp av unga, fattiga män i Makedonien för att sedan optimeras för viral spridning till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.