Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Melanie Deziels bästa tips om native advertising

Publicerad: 8 november 2016, 19:55

Adblockers ökar, bannerintäkterna sjunker och uppmärksamheten ska riktas mot extremt många platser samtidigt. Annonsörer och publicister måste ge läsarna något extra. Därför får native advertising en större plats i medievärlden. Men hur engagerar man?


Melanie Deziel är en av världens främsta native-experter med bakgrund från New York Times och Huffington Post. Idag arbetar hon på NY Times contentbyrå T Brand Studio och har kontakt med flera stora varumärken och medier. Denna vecka medverkar hon i Resumé Insikt Medias special-Q&A.

Vad är det viktigaste ett medieföretag bör tänka på när de arbetar med native advertising?
”Vilka deras normer och praxis är och kommer att bli. De format, ämnen och erfarenheter som går väl ihop med dina läsare redaktionellt kommer även ge dig insikter om vad annonsörer bör skapa för dina läsare. Och om du parar den djupa förståelsen för ditt mest framgångsrika innehåll med en uppsättning gränser om vad du är och vad du inte vill bli så kommer du bättre kunna coacha annonsörer hur de kan prata med din publik. Det vill säga, kommer du någonsin låta en annonsör citera bara sig själva i en artikel, eller kräver du en tredje parts-källa? Och vad gör du om en annonsör vill säga något som är falskt?”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.