Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Mellanprissegmentet kämpar i motvind – här är lösningarna

Mellanprissegmentet kämpar i motvind – här är lösningarna

De senaste åren har vi sett ett gäng kedjor gå under – många av dem i mellanprissegmentet. Är det prisstrategin som lett till undergång? – När alla varumärken pratar pris är det klart att även konsumenterna uppfattar pris som oerhört viktigt, säger retailstrategen Magnus Ohlsson.

Publicerad: 11 Mars 2020, 11:18

Ämnen i artikeln:

Johan DavidsonMagnus OhlssonRetail

Pris, pris, pris! Hur viktigt är det för framgång?

– Om jag ska vara ärlig var konkursen väntad. Vi har ingen webbshop att tala om. Och det finns inga incitament att köpa online eftersom vi inte är billigast. Det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.