Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Nanostrategin för att påverka – kan influencers avgöra presidentvalet?

Nanostrategin för att påverka – kan influencers avgöra presidentvalet?

När Donald Trump själv är en stor influencer har Biden sökt sig till gräsrötterna i digitala kanaler för att sprida sitt budskap: nanoinfluencers. Vi har tagit reda på hur strategin ser ut, vilka influncers som varit särskilt betydelsefulla i valspurten och om influencers kan vara de som avgör vem som blir USA:s nästa president.

Publicerad: 21 Oktober 2020, 14:54

Ämnen i artikeln:

KommunikationsstrategiCambridge AnalyticaInfluencer marketingPrimeDavid OrlicHampus KnutssonAmerikanska presidentvalet 2012Donald TrumpInfluencersHillary Clinton

– Jag har aldrig röstat, och jag skäms för att säga det. Men jag ska rösta nu. Och det är viktigt att alla unga förstår vad det betyder för samhället

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.