Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

När datan är guld – här är jättarnas GDPR-satsningar

Publicerad: 18 april 2018, 12:19

Portugals ledande mediebolag ska få 4,5 miljoner användare att registrera sig – och Schibsteds ekosystem inför automatiserade lösningar för dataradering. Så här förbereder sig två mediejättar inför GDPR.


Ämnen i artikeln:

GDPRSchibsted

Publicister har under en lång tid samlat personlig data kring sina användare för att kunna bygga profiler med syfte att rikta annonser. Men GDPR stramar åt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GDPRSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.