Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

När lammet tystnade

Publicerad: 27 Maj 2019, 11:41

Från fåraktig prispressare till … vadå? Tele 2:s varumärke famlar efter en ny identitet i en bransch där alla blir alltmer lika varandra – liksom reklamen. Så här gick det till när Tele 2 och telekom ville byta nummer.


Ämnen i artikeln:

KingFåret FrankTele2Com HemÅkestam HolstANR BBDOTelenorTreEdelman DeportivoForsman & Bodenfors

När fåret Frank begravdes för nästan tre år sedan innebar det slutet på en era för både telekom och svensk reklam. Följaktligen borde det komma en uppföljare, en arvtagare som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.