Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Nick’s förpackningsdesign ökade försäljningen med 1000 procent

Publicerad: 16 april 2019, 13:57

Nick's nya förpackningsdesign breddade varumärkets målgrupp – och ökade försäljningen med 1000 procent under det första halvåret. Dessutom gav den Nick's och byråpartnern Bold en vinst i första upplagan av Designindex.


Ämnen i artikeln:

Bold

Uppdragsgivare: Nick’s, som säljer sockerfritt godis och snacks
Byrå: Bold
Kommunikationsform: Förpackningsdesign
Syfte: Att repositionera varumärket från nischproduktsegmentet till en bredare målgrupp.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Bold

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.