Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Nina Åkestam Wikner: Varumärken skriver om historien så att kvinnors arbete osynliggörs

Nina Åkestam Wikner: Varumärken skriver om historien så att kvinnors arbete osynliggörs

De senaste åren har en rad retailföretag övergivit de stereotypa modellerna. Resultatet av ett hårt arbete för jämställdhet som pågått i decennier. Resumé Insikts krönikor Nina Åkestam Wikner ser Lindex vilja att ”empower and inspire women everywhere” som ett tydligt exempel på renommésnyltning.

Publicerad: 27 april 2022, 09:15

Ämnen i artikeln:

JämställdhetLindexFeminism

Nina Åkestam: ”Adidas och Lindex till Estrid och Stronger väljer att lite ospecifikt ”ta ställning” för kvinnor, och förväntar sig applåder för det”.

För ett tag sedan sedan uppstod en diskussion i min lilla del av ankdammen. Ett retailföretag hade gjort en annons med anledning av att Sverige just hade fått sin första

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.