Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Nudging-experten: Så knuffar du målgruppen i rätt riktning

Publicerad: 29 Augusti 2018, 08:01

Det går att effektivisera sin marknadsföring betydligt genom nudging. Resumé Insikt tog ett snack med experten Richard Shotton för att reda ut hur.


Översatt till svenska blir ”nudging” kort och gott ”knuff”. Professor Richard Thaler, som var den som myntade begreppet, fick Nobelpriset förra året för sin omfattande forskning på området. Hans slutsats:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.