Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Nunna, påskhare och japanese hiphop – här är våra bisarra intressen enligt Facebook

Nunna, påskhare och japanese hiphop – här är våra bisarra intressen enligt Facebook

Annonserna i sociala medier styrs bland annat av intressen som techbolagen bestämt att vi som användare har. Med hjälp av denna targeting tjänar jättarna miljardbelopp på reklamintäkter. Men hur är det med relevansen egentligen? Vi kartlade intressena i våra sociala kanaler – mindre än hälften stämmer överens med vår självbild.

Publicerad: 20 Maj 2020, 09:06

Ämnen i artikeln:

TwitterSociala medierLinkedinInstagramFacebook

Resumés reportrar Yasmine Winberg och Amanda Törner har kartlagt sina annonsintressen i sociala medier och kan konstatera att techbolagen varannan gång missar målet.

HONA? Vad menar Instagram? Är vi intresserade av hondjur eller handlar det om att vi ÄR hondjur? Kvinnor, om vi får be.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.