Resumé insikt
Oatlys succétrio över 50: ”När jag var 40 funderade jag på om det fanns en plats för mig om tio år”
Oatly är ett tydligt motbevis på att kreativiteten sinar med åldern. Trion som de senaste åren legat bakom den ena hyllade kampanjen efter den andra har alla passerat 50-strecket. Trots framgångarna har det stundtals infunnit sig viss åldersnoja. Nu berättar de kreativa cheferna om varför de tror att branschen är drabbad av åldersdiskriminering.
Publicerad: 25 maj 2022, 11:20
Lars Elfman, John Schoolcraft och Martin Ringqvist menar att kärleken till jobbet och hantverket håller dem på tårna. ”De bästa dagarna är när vi får sitta och nörda ner oss i förpackningsdesign eller hur vi ska formge en hyllvippa”.
Foto: Alice Schoolcraft
Medelåldern bland Sveriges byråkreatörer är knappt över 37 år. På Oatly sitter ett betydligt äldre gäng. Martin Ringqvist (52), Lars Elfman (51) och John Schoolcraft (57) har visserligen en bra
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.