Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Önskelista från 21 hållbarhetschefer: Detta måste marknadsförare bli bättre på

Önskelista från 21 hållbarhetschefer: Detta måste marknadsförare bli bättre på

Marknadsförare vill förenkla – experterna vill ha transparens, fakta och balans. Vi har pratat med 21 hållbarhetschefer för att ta reda på vilka saker de önskar sig från marknadsförarna när det kommer till hållbarhetskommunikation. Ett av råden: använd överhuvudtaget inte begrepp som ”hållbar”.

Publicerad: 3 mars 2021, 13:15

Ämnen i artikeln:

Tele2HållbarhetKlimatkrisenMiljöKommunikationsstrategiMarknadsstrategiMarknadschef

Nu pratar hållbarhetscheferna ut om hur de önskar att kommunikationsfunktionen bör fungera.

Foto: Getty Images / Montage: Yasmine Winberg.

Det finns en krock i hur marknadsförare och kommunikatörer vill prata om hållbarhet och hur hållbarhetsexperter vill göra det. Inte så konstigt förvisso, marknadsföraren är skolad i att nå ut.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.