Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Önskelista från Sveriges största streamers: Så ska marknadsföringen se ut

Önskelista från Sveriges största streamers: Så ska marknadsföringen se ut

Gamers och dess tittare kan vara världens mest svårflirtade målgrupp och varumärken har historiskt åkt på många nitar. För att bli bäst – vad passar då bättre än att fråga gamers själva? Åtta gamers berättar ✓ Spelvärlden från insidan ✓ Kritiserar annonsörerna ✓ Marknadsföring som funkar i spel ✓ Gör inte dessa misstag

Publicerad: 6 oktober 2021, 09:22

Ämnen i artikeln:

SpelE-sportGamingVarumärkenVarumärkeAffärsutvecklingAffärer

Kevzter, Snowbambii och Swebliss – så når du deras hjärtan med marknadsföring.

Montage: Tom Fägrell

Imorgon inleds världens största e-sportturnering The International i Bukarest. 18 lag gör i spelet Dota 2 upp om en prissumma på totalt 350 miljoner kronor. De närmsta veckorna kommer flera

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.