Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Otydligt, undanskymt och förvirrat – så gick det när vi försökte shoppa fast fashion-bolagens “hållbara” kollektioner

Otydligt, undanskymt och förvirrat – så gick det när vi försökte shoppa fast fashion-bolagens “hållbara” kollektioner

I marknadsföringen ska de rädda världen. Men när vi försöker shoppa hållbart hos de stora modekedjorna hittar vi knappt de hållbara alternativen – eller tillräcklig information. Fast fashion-industrin är bland de mest klimatskadliga i världen och vi ställer oss frågan om dessa bolag någonsin med trovärdighet kan hävda att fler kläder bidrar till en bättre miljö. Eller handlar allt bara om att ge konsumenten en chans att friskriva sig från dåligt samvete med en grön symbol?

Publicerad: 14 Oktober 2020, 12:37

Ämnen i artikeln:

ModeH&MStadiumGina TricotLindexHållbarhetCubusReklamKlimatkrisen

Gina Tricot tycker att det är viktigt att varje outfit ska räknas. Cubus anser att en del plagg kan rädda världen, i alla fall lite.

Foto: Montage / Yasmine Winberg.

”En del plagg kan rädda världen, lite”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.