Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Planners fäller domen: 9 exempel på lyckade (och mindre lyckade) positioneringar i ekonomisk kris

Planners fäller domen: 9 exempel på lyckade (och mindre lyckade) positioneringar i ekonomisk kris

Den ekonomiska krisen är redan här. Alla snackar om dyra drivmedel, matpriser, elräkningar. Det innebär nya utmaningar för marknadsförare – men också möjligheter. Vi har frågat ett gäng planners och strateger om vilka varumärken de tycker har lyckats extra bra – och vilka som får bakläxa.

Publicerad: 19 oktober 2022, 09:24

Ämnen i artikeln:

LågkonjunkturIcaST1GarbergsResumé InsiktKreativitetInsiktNyheter

Att St1 bara snackar priser är bra, enligt planners som Resumé Insikt har pratat med. SAS nya koncept har utmaningar i rådande ekonomiskt läge.

Foto: Montage / Kampanjbilder.

Hur ska man som annonsör marknadsföra sig när världen – och Sverige – är på väg in i en ekonomisk kris? Ska man adressera att det ekar i plånkan eller

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev