Resumé insikt
Polemik, yttrandefrihet och troll – hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare?
Publicerad: 26 juni 2019, 10:26
Merparten av Sveriges 100 största annonsörer har inget Twitterkonto. Plattformen hyllas av yttrandefrihetsskäl men har samtidigt blivit ett forum för en polariserad politisk debatt. Användare lämnar. Det väcker frågan: Hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare? Resumé har pratat med företagets affärschef om hur det ser på framtiden.
”Do you believe that the Failing New York Times did a story stating that the United States is substantially increasing cyber attacks on Russia. This is a virtual act of Treason by a once great paper so desperate for a story, any story, even if bad for our country.”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.