lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Polemik, yttrandefrihet och troll – hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare?

Publicerad: 26 juni 2019, 10:26

Merparten av Sveriges 100 största annonsörer har inget Twitterkonto. Plattformen hyllas av yttrandefrihetsskäl men har samtidigt blivit ett forum för en polariserad politisk debatt. Användare lämnar. Det väcker frågan: Hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare? Resumé har pratat med företagets affärschef om hur det ser på framtiden.

Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföringBrand SafetyTwitterDeeped StrandhBrit Stakston

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


”Do you believe that the Failing New York Times did a story stating that the United States is substantially increasing cyber attacks on Russia. This is a virtual act of Treason by a once great paper so desperate for a story, any story, even if bad for our country.”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev