Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Polemik, yttrandefrihet och troll – hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare?

Publicerad: 26 Juni 2019, 10:26

Merparten av Sveriges 100 största annonsörer har inget Twitterkonto. Plattformen hyllas av yttrandefrihetsskäl men har samtidigt blivit ett forum för en polariserad politisk debatt. Användare lämnar. Det väcker frågan: Hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare? Resumé har pratat med företagets affärschef om hur det ser på framtiden.


Ämnen i artikeln:

Deeped StrandhTwitterDigital marknadsföringBrand SafetyBrit Stakston

”Do you believe that the Failing New York Times did a story stating that the United States is substantially increasing cyber attacks on Russia. This is a virtual act of Treason by a once great paper so desperate for a story, any story, even if bad for our country.”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.