Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Politiska ställningstaganden gynnar (förmodligen) inte varumärken

Politiska ställningstaganden gynnar (förmodligen) inte varumärken

Det är bara en liten kundgrupp som kan bli mer positivt inställd till ett varumärke som tar politisk ställning. Men för det krävs att ställningstagandet har resulterat i någon form av backlash. Först när man fått betala för sin åsikt är den värd något. Forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard går igenom vilka effekter varumärkens politiska ställningstaganden får apropå Black Lives Matter.

Publicerad: 9 Juni 2020, 13:57

Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetBlack Lives Matter

Erik Modig och Martin Söndergaard är nya krönikörer i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström.

George Floyds död och de efterföljande demonstrationerna har snabbt blivit en central del av samhällsdebatten även utanför USA. Att politiska frågor engagerar är inget ovanligt i dag och nästan alla

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.