Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Positionering ”good guy” – så har Facebook tvingats tvätta sitt varumärke inför presidentvalet

Positionering ”good guy” – så har Facebook tvingats tvätta sitt varumärke inför presidentvalet

Turbulens, skandaler och anklagelser om skadlig påverkan på demokratin. Det har varit fyra tuffa år för techjättarna, särskilt Facebook, sedan det amerikanska presidentvalet 2016. När vi tar ett samlat grepp om Facebooks försök att reparera sitt varumärke får krishanteringen kritik. Men vad spelar det för roll när plattformen bara fortsätter öka – både i annonsintäkter och användare?

Publicerad: 16 September 2020, 13:59

Ämnen i artikeln:

TwitterCambridge AnalyticaKrishanteringSociala medierEmma BlomMark ZuckerbergCharlie StjernbergDonald TrumpInstagramFacebookFake newsJoakim JardenbergTikTokVarumärke

Föreställ dig att det kom fram att Ikea gjort det möjligt för ryska trollfabriker att försöka påverka världens viktigaste politiska val. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.