Resumé insikt
PR-byråerna minst lönsamma i branschen – design toppar
Publicerad: 21 augusti 2019, 13:05
Bara nio procents vinstmarginal landar Sveriges pr-byråer på när vi räknar samman siffrorna. Betydligt bättre går det för designbyråerna som tillsammans skrapar ihop hela 17 procent.
Resumé Insikt har kartlagt ungefär 200 svenska byråers ekonomi de senaste fem åren och delat upp dem i kategorierna PR, reklam, media, digital, design och content. Det är intressant att
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.