Resumé insikt
Pr-utmanarnas affärer växer – på bekostnad av jättarna: "Måste vara opportunistisk"
Publicerad: 26 april 2023, 12:08
Anders Kempe (Bellbird), Daniel Lagerqvist (Fuze) och Peter Steere (Lumo Advice)
Foto: Press Montage: Alicia Price
På en pr-marknad där drakarnas affärer planar ut så ökar konkurrensen från snabbväxande uppstickare. Vissa med nischade erbjudanden, andra med breda hybridlösningar.
Vi har pratat med Bellbird, Lumo Advice och Fuze PR om vad som krävs för att slå sig in. ✓ Positionering i branschglidningen. ✓ Strategierna för lönsamhet. ✓ "Långsiktiga mandat" – en nyckel. ✓ Omvärldfaktorerna som format erbjudandet.
Nya byråer poppar upp som svampar i skogen. Ofta utvecklas en affär och erbjudande som är betydligt bredare än de äldre konkurrenterna. Även inom marknadsförings- och reklamvärlden blir benämningarna ”fullservicebyrå”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.