Resumé insikt
Prisades för sina syften – så har de hållit i (eller släppt) sina rädda världen-löften
Om det är något som kräver långsiktighet är det syftesdriven kommunikation. Men när vi undersöker hur Guldäggsvinnarna har hållit i sina syften upptäcker vi att många varumärken inte längre kommunicerar på temat. För vissa ser det ut att ha varit ett enstaka initiativ.
Publicerad: 28 oktober 2020, 12:33
Syftesdrivna kampanjer har ökat i Guldägget de senaste tio åren. Men hur väl håller varumärkena i initiativen över tid? Foto: Montage / Yasmine Winberg
If Skadeförsäkrings ”Slow Down GPS” vann två silverägg 2016. När vi nu försöker leta efter appen möts vi av meddelandet att den är nedstängd.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.