måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Prisades för sina syften – så har de hållit i (eller släppt) sina rädda världen-löften

Om det är något som kräver långsiktighet är det syftesdriven kommunikation. Men när vi undersöker hur Guldäggsvinnarna har hållit i sina syften upptäcker vi att många varumärken inte längre kommunicerar på temat. För vissa ser det ut att ha varit ett enstaka initiativ.

Publicerad: 28 oktober 2020, 12:33

Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetGuldäggetApotek HjärtatVolvoMcDonaldsÅhlénsClear ChannelC MoreKommunikationReklam

Syftesdrivna kampanjer har ökat i Guldägget de senaste tio åren. Men hur väl håller varumärkena i initiativen över tid? Foto: Montage / Yasmine Winberg

If Skadeförsäkrings ”Slow Down GPS” vann två silverägg 2016. När vi nu försöker leta efter appen möts vi av meddelandet att den är nedstängd.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev