Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Prisades för sina syften – så har de hållit i (eller släppt) sina rädda världen-löften

Prisades för sina syften – så har de hållit i (eller släppt) sina rädda världen-löften

Om det är något som kräver långsiktighet är det syftesdriven kommunikation. Men när vi undersöker hur Guldäggsvinnarna har hållit i sina syften upptäcker vi att många varumärken inte längre kommunicerar på temat. För vissa ser det ut att ha varit ett enstaka initiativ.

Publicerad: 28 Oktober 2020, 12:33

Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatCMoreSyftesdrivetIf SkadeförsäkringVolvoMcDonaldsÅhlénsAudiClear ChannelKommunikationReklamGuldägget

Syftesdrivna kampanjer har ökat i Guldägget de senaste tio åren. Men hur väl håller varumärkena i initiativen över tid?

Foto: Montage / Yasmine Winberg

If Skadeförsäkrings ”Slow Down GPS” vann två silverägg 2016. När vi nu försöker leta efter appen möts vi av meddelandet att den är nedstängd.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.