Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Professorn: "Hållbarhet har inte ett skvatt med kommunikation att göra"

Professorn: "Hållbarhet har inte ett skvatt med kommunikation att göra"

”För mycket för en person att hantera”, ”signal om bristande ambition” och ”risk för greenwashing”. Forskare lyfter fram flera problem med en delad hållbarhets- och kommunikationschefsroll.

Publicerad: 8 december 2021, 11:53

Ämnen i artikeln:

HållbarhetKommunikationKommunikationsstrategiStrategiMarknadJoel LindeforsJacob ÖstbergVarumärkeVarumärkenKlimatkrisen

Joel Lindefors, Tommy Borglund, Cecilia Solér och Jacob Östberg kommenterar fenomenet att hållbarhet och kommunikation är en samlad roll på flera bolag.

Montage: Thomas Nilsson

Jacob Östberg, professor i reklam och PR vid Stockholms universitet, har sett trenden där marknads- och kommunikationsmänniskor blir hållbarhetschefer komma krypande. Och det är inget som hör hemma i den

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.