Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Räckvidd 8,5 miljarder – really? Vi räknar om effekten för sex hyllade kampanjer

Räckvidd 8,5 miljarder – really? Vi räknar om effekten för sex hyllade kampanjer

Genom att använda Resumés besöksstatistik som mall kan vi slå hål på några populära kampanjers resultatredovisning. Är mått som räckvidd och pr-värde en relik från en svunnen tid?
Helt galna metoder, anser Peter Mackhé, som driver ett mätprojekt på Sveriges Annonsörer.

Publicerad: 26 maj 2021, 13:22

Ämnen i artikeln:

MeltwaterStendahlsForsman & BodenforsVolvoAbby PriestMilkWenderfalckSamsungBorg & OwilliDavid BorgPeter MackhéSveriges AnnonsörerÅkestam HolstKaj FlickPrecisJerker Winther

När Göteborg Filmfestival anlitade Meltwater för att mäta pr-effekten av den omtalade och prisade kampanjen ”The Isolated Cinema” kom de fram till en räckviddssiffra med potential att få de flesta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.